Saturday, June 21, 2014

Kekal Cergas Sepanjang Ramadhan ....... Sesuai untuk Ibu Hamil dan Menyusu

Assalamualaikum semua,


Lebih kurang seminggu lagi umat islam akan menyambut bulan Ramadhan yang mulia..bulan yg sgt ditunggu2 oleh umat islam..tetapi para ibu yang hamil, menyusu sangat risau jika berpuasa susu akan merudum, badan dah tak cergas untuk uruskan rumahtangga dan sebagainya..jangan risau yer para ibu..saya pun ade pengalaman berpuasa sepanjang hamil dan menyusu..Alhamdulillah badan masih cergas sehingga berakhirnya bulan Ramadhan..tiada halangan dan alasan untuk tidak menunaikan berpuasa..rahsianya????




TIPS 1 :

Jangan sesekali SKIP bersahur yer para ibu n isteri..terutama yang hamil dan menyusu..bila tak bersahur confirm ler tak bertenaga sepanjang berpuasa..


TIPS 2 :
Banyakkan minum air kosong ketika bersahur ..untuk elakkan penyahidratan iaitu mengurangkan kehausan ketika puasa..

TIPS 3:
Amalkan suplemen kecergasan dari Shaklee iaitu ESP + Mealshake dan Performance Drink..Alhamdulillah sejak saya mengamalkan minuman ini badan saya tidak lagi lesu seperti dulu walaupun tak cukup tidur..uuuwwaaaa..

Jika sewaktu bersahur para ibu tidak berselera untuk menjamah nasi atau makanan berat, para ibu bersahur jelah dengan apa yang ada asalkan tak skip sahur..sekurang-kurangnya makan kurma dan bersahur dengan ESP+Mealshake serta Performance drink segelas.

Jom kita lihat apakah keistimewaan dan kelebihan setiap produk ini yer :

Energizing Soy Protein (ESP) adalah minuman berprotein tinggi. Berbanding karbohidrat, protein sebenarnya dapat menahan rasa lapar dengan lebih lama.


Meal shake adalah minuman berkhasiat yang lengkap dengan protein, fiber serta multivitamin.



Performance drink
1. minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.

2. Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.

3. Ia bukan milk booster, atau minuman penambah susu, sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.

3. Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.

4. Ia tak sama dengan makanan penambah susu lain kerana ia bukan untuk menambah susu sebaliknya menjaga sistem tubuh badan kita dalam sehari berpuasa dan menyusu/mengepam.

5. Ia bukan saja untuk ibu menyusu/mengandung semasa berpuasa, tapi sesuai untuk semua, terutama yang kerja di tengah panas. Budak2 demam pun elok minum ni. Ia boleh tolong mencegah dehydration tu.



Ketiga-tiga suplemen ini sebenarnya dikenali dengan gelaran TRIPLE GEM di mana ia sangat sesuai diambil terutamanya oleh mereka yang sukar mengambil suplemen dalam bentuk pil atau tablet. 


Berminat untuk mencuba???
Hubungi:
SMS/Whatsapp : 0199009435
FB : Geeha Yusoff
ID : 880783

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Terima Kasih :)

No comments:

All right reserved by AizaZiha. Fully designed by AienJieha.