Tuesday, December 14, 2010

Berlagak..sikap negatif..peracun hidup..

erm..topik aku hari ni ialah berlagak..berlagak ni sikap yg amat negatif kan..mesti korang semua terkejut kan..dh lama xupdate blog, tibe2 kuar kenyataan mcm ni..hehehe..
topik ini adalah berkaitan ngan sikap manusia yg aku temui..xtahan beb ngan org2 mcm ni..tp tabahkan gak jiwa ini menghadapinya..xpelah mungkin ini hari aku dihina, esok lusa hari die plak kan..mane lah tahu..
Allah itu Maha Adil..nape ek orang suke berlagak walhal baru jerk pandai sikit tp berlagak mcm dah sampai ke puncak gunung ledang..korang semua perasan x, kalo seseorang itu berpangkat besar, kaya, berkebolehan dalam semua benda xlah pulak berlagak kan..
diorang masih menghormati orang bawahan, orang yang kurang kelebihan..tp kenapa orang yang baru jerk setapak melangkah, dh berlagak mcm dunia ini kepunyaan die..dorang sedar tak, dunia ini pinjaman sahaja..sekejap jerk kita kat atas
bumi Allah ini..xusahlah nak berlagak berlebih-lebihan..kalo orang yang xberdaya mtk tlg ngan kita salah kah kite tolong orang tersebut..sekali kite tolong orang yg dlm kesusahan, berganda2 Allah bg ganjaran pada kite..chewwah dh mcm ustazah lak aku ni yer..hehe..aku xkisah
lah org nk berlagak ngan aku ke apa..yg penting idup aku bahagia..kalo nk dgr jerk ckp2 dari mulut2 manusia ni mmg xabis sampai bile2..jgn la ada sikap sombong, bongkak dlm diri kite yer kawan2..nasihat ini utk pengajaran kiter bersama..utk diri aku pun sama, mtk dijauhkan semua sifat2 negatif
tue..sama2 kite doakan org2 mcm ni akan balik ke pangkal jalan..Amin..sentiasalah senyum walau pelbagai dugaan melanda..SABAR..

Terima Kasih :)

No comments:

All right reserved by AizaZiha. Fully designed by AienJieha.